生日加生病,測驗與思念



十八歲生日真的很難忘,因為從小就不習慣成為眾人的焦點,所以有點受寵若驚。除了感謝,還是感謝。

更難忘的是生日前天我病了。我抵抗力一向不錯,同學朋友人人感冒傷風時我也沒事,所以一年中平均可能只會病一次。被好朋友A教訓說我怎麼連生日禮物也不知道要什麼,我說:「我真的沒什麼物慾啊!」她拉我到town的商店街走走,我終於想到了。就是這本書,上次到市中心逛街,累了坐在書店打書釘找到的。厚厚的一本,好深奧的內容,但是看了幾頁便想追看下去,謝謝A。

是那天開始,我的喉嚨痛開始發作。剛剛發作還好,我把家裡的喉糖一次過清理掉。(我很喜歡吃喉糖的!基本上有薄荷味道的糖果、口香糖、喉糖我都非常喜歡!小時候喉嚨痛,我們的家庭醫生Dr. Bobby處方了粉紅色的喉糖給我,我一無聊就吃-做功課的時候,看電視的時候……結果喉嚨不痛了我依然咬著那盒喉糖。小時候容易暈浪的我最討厭坐的士或私家車,媽媽和婆婆就會給我一盒糖如利口樂,或者婆婆愛吃的酸梅。)以為喉痛消失了便好,接著來的是疲倦和頭痛。力不從心是這樣麼?我很想坐在書桌前溫習,但是身體完全沒有力氣,連執筆的力也沒有。父親勸道:「珍妮!你這樣子還溫什麼書?快去休息吧!」(對啊,我爸已經沒有叫我的中文名字了,所以回來的時候舊同學的一句:「婉兒!」讓我感動不已啊。)

生日那天竟然有兩個測驗!這不是破壞了我的好心情嗎?父親看我病成這模樣,送我到診所去。當然我們也料到醫生護士的話:「這是病毒感染,沒有抗生素可用。」

於是我乖乖地回學校測驗去。父親說:「你不舒服的話早退回家休息吧。」最後我竟然走去測驗!!真是無法理解我當時是怎麼樣的想法!

病了一個星期,精神好點了,於是重新投入書本的世界。

今年報大學的朋友,大家加油!

***

M先生放假回香港去了,他之前答應找我的,最後竟然給忘了!我只有等等等……你折磨我很高興嗎?嗚。



病床上shuffle這首歌,雖然我們沒有歌中的傷感,但是想念的心世界大同。

Avril Lavigne - When You're Gone

I always needed time on my own
I never thought I'd need you there when I cry
And the days feel like years when I'm alone
And the bed where you lie is made up on your side
 When you walk away I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now?

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
I miss you

I've never felt this way before
Everything that I do reminds me of you
And the clothes you left are lying on the floor
And they smell just like you I love the things that you do
When you walk away I count the steps that you take
 Do you see how much I need you right now?

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
I miss you

We were made for each other
Out here forever I know we were
Yeah~~~~~~ All I ever wanted was for you to know
Everything I do I give my heart and soul
I can hardly breathe I need to feel you here with me Yeah~~~~~~

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear will always get me through the day
And make it OK
I miss you

留言

  1. 哈哈! 看了你寫的和小男友的post,,,

    好sweet呀~

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

韓國的四人女子R&B組合-Big Mama (빅마마)

韓國的R&B女王-仁順伊

牙齒矯正日記-下次可以拆牙套了!